Welkom piraten liefhebber, maak een account of login voor meer info!!

vaste antenne voor 3m

Reactie plaatsen | vorige bericht | volgend bericht | terug naar overzicht | Laatste gelezen reactie |
 3327 x bekeken Door illegale joop 18 Aug 00:39
Goedendag... ik ben nieuw op deze website, maar zou toch graag een antwoord zoeken op mijn vraag...

Stel je hebt een zender van 7watt, en je zou vanuit een rijdend voertuig willen zenden... Welke antenne is daar het meest geschikt voor ? Heb zelf ooit eens met een dipool geprobeerd, maar dat was zoals ik al dacht totaal geen doen... deze luisterd erg nauwkeurig en is bedoeld voor een vaste opstelling, want bij elke beweging die je maakt loopt de swr meter alle kanten op...soms 1:1 en dan weer zwaar in het rood... eindtrapje gaat dat niet leuk vinden... Is er een mogelijkheid om bijvoorbeeld op de 104.0 uit te zenden met een vaste antenne ? ik bedoel net als bij de 27mc vroeger....daar had je een kleefvoet... Werkt dat op de FM band het zelfde ? En is dit zelf te maken ? Zo ja.. Hoe ?Misschien is deze vraag erg dom.... maar heeft er iemand enig idee hoe je dit het beste zou kunnen doen / maken ?

Groetjes,
Joop


Deel via: Twitter | Facebook | LinkedIn | Volgen | Tip | Print |

Je hebt geen rechten om dit forum (verder) te lezen of bent niet ingelogd !!